Naše Frýdecko Místecko - Český domov
  • Zprávy
    • Zprávy
    • Sport
    • Servis
    • Kultura / Volný čas
    • Příspěvky čtenářů
    • PR články
    • Rozhovory
  • Kalendář akcí
  • Mapa
  • Infoservis
  • Řádková inzerce
  • Zprávy
  • Kalendář akcí
temp° 11°C

přihlášení registrace
Úterý 20. Dubnasvátek má Marcela
Rubriky
  • Zprávy
  • Sport
  • Servis
  • Rozhovory
  • Kultura / Volný čas
  • Příspěvky čtenářů
  • PR články

Turisty dovezou k vodní elektrárně autobusy

Nová organizace exkurzí k přečerpávací elektrárně Dlouhé stráně vyloučila osobní dopravu. Jedná se totiž o Chráněnou krajinnou oblast  Jeseníky. K prohlídce elektrárny již nepotřebujete auto. To přilákalo novou kategorii turistů, turisty bez aut. Návštěvnost stoupá.
„Jednali jsme se zástupci Chráněné krajinné oblasti Jeseníky a shodli jsme se, že množství aut v okolí elektrárny musíme omezit. Nově tak vozí turisty na elektrárnu i na horní nádrž autobusy. Těch smí vyjet za jeden den pouze osm," řekl Zdeněk Saturka ředitel vodních elektráren Skupiny ČEZ a pokračoval: "Zároveň jsme chtěli zachovat návštěvnost elektrárny a to se nám podařilo. Přivedli jsme novou skupinu turistů, kteří přijedou vlakem nebo autobusem. Ti se v minulosti na exkurzi dostat bez auta nemohli. Teď můžou navštívit elektrárnu a z horní nádrže pokračovat dál po turistických stezkách."
Nové uspořádání prohlídek si pochvaluje i Jan Halfar vedoucí správy CHKO Jeseníky: "Nová organizace exkurzí přinesla z našeho pohledu zejména výrazné omezení automobilové dopravy v údolí Divoké Desné a vedla ke zklidnění celého území. Mnoho desítek osobních automobilů, které dříve k elektrárně i na horní nádrž vyjížděly, bylo nahrazeno několika málo autobusy. Situace se po provedené změně výrazně zlepšila a věřím, že se v tomto trendu, který byl dohodnut s vedením společnosti, bude pokračovat i nadále."
Za prvních devět měsíců letošního roku vidělo elektrárnu přes 46 tisíc návštěvníků. To je přes 103 procenta a tedy o 1 500 turistů více než loni.  V těchto číslech nejsou zahrnuti pěší turisté či cyklo turisté, kteří vyrazí na horní nádrž po značených cestách. Návštěvnost chceme udržet na vysoké úrovni i v dalších letech. Navázali jsme úzkou spoluprací se Sdružením cestovního ruchu Jeseníky a Olomouckým krajem. Chceme iniciovat turistické balíčky, které by návštěvu Jeseníků ještě více zatraktivnily. Zvýšení návštěvnosti očekáváme od vybudování lyžařského areálu s lanovkou, která bude končit nedaleko horní nádrže, přiveze turisty v létě s kolem a v zimě s lyžemi kousek od horní nádrže. „V rámci naší nově strategické iniciativy Futuremotion, jejíž součástí je i podpora elektromobility, začínáme uvažovat nad tím, že v budoucnu by mohli návštěvníky Dlouhých strání vozit právě elektroautobusy. To však bude ještě nějaký rok trvat," uvedl Ladislav Kříž tiskový mluvčí Skupiny ČEZ.
Elektrárna se rozkládá na ploše 95 ha, je citlivě začleněna do přírody Chráněné krajinné oblasti Jeseníky. Ohled na životní prostředí dokládá i umístění její technologie do podzemí. Největší podzemní stavbou byla právě strojovna elektrárny. Prostory, které v nitru skály zabírá, jsou impozantní i v evropském měřítku. Kaverna pro obě soustrojí má výšku 50 metrů a zaujímá plochu 87,5 m × 25,5 m.  Šestisettunové stroje mají na výšku dvacet čtyři metrů a jejich hlavní části jsou skryty pod podlahou strojovny. Dostat se až na dno ke dvěma Francisovým turbínám znamená zdolat osm podlaží.  Další velkou kavernou, kterou bylo nutno vylámat, byla komora transformátorů o rozměrech 117 m x 16 m x 21,7, m. Podzemní systém elektrárny zahrnuje také 8,5 km tunelů a štol.

Poslat článek emailem

Váš email:

Email příjemce:

Vzkaz pro příjemce:

Opište kód z obrázku: kodzobrazku

Tweet
  • Galerie
  • Video
  • Komentáře
  • Mapa
  • Poslat emailem
  • Vytisknout
  • Sdílet článek

Podobné články

Ostravský doubledecker Scania. Foto: DPO

Doubledeckery pojedou i na běžné lince

Vydáno 12.10.2020

Novou ostravskou atrakcí budou patrové autobusy Scania. Zatím pojedou na normální lince, od příštího roku budou vozit cestující do zoologické zahrady.

Městská jatka se mění v galerii. Foto Jiří Novák

Přestavbu městských jatek prodraží kontaminovaná půda

Vydáno 12.10.2020

Přestože vedení Ostravy tvrdí, že přestavba jatek postupuje podle harmonogramu, připustilo, že se prodraží. Stavebníci totiž narazili na kontaminovanou půdu.

Přestavba smyčky a výstavba nového parkoviště - v pravé části snímku. Foto: J. Novák

Nové parkoviště v Přívoze lidé kritizují

Vydáno 27.9.2020

Záchytné parkoviště v Přívoze má snížit počty aut, kterými řidiči jedou do samotného centra Ostravy. Má však dvě nevýhody – nedá se k němu odbočit a je v nevhodném místě.

AKTUALIZOVÁNO
6.10.2009 21:04
POČET SDÍLENÍ
krát
  • Vydáno:6.10.2009 20:55
  • Autor:René Stejskal
  • Rubrika:Zprávy
  • Lokalita:Naše Frýdecko Místecko
René Stejskal
0GALERIE
 VIDEO
0KOMENTÁŘE
 MAPA
Autolaros Speed v Ostravě-Hrabové

Autolaros Speed: Jsme tady pro vás již 22 let

Společnost Autolaros Speed se zabývá prodejem a servisem vozů Hyundai a Mazda již 22 let. Za tuto dobu jsme se dostali do pozice největšího prodejce vozů Hyundai a Mazda na Moravě.

Pasivní dům Milana Malého v Ostravě-Plesné

Pasivní dům = levné a zdravé bydlení s vysokým komfortem

Milan Malý bydlí se svou rodinou v Ostravě-Plesné v pasivním domě. Vysvětlil, v čem se liší od běžného rodinného domu.

''Zákonné minimum 35 miliónů za škody na zdraví či případné úmrtí nemusí stačit,“ varuje Václav Runštuk z Koope rativy.

Zvyšte si limity povinného ručení. Ty staré vám už nemusí stačit

Nový občanský zákoník významně rozšiřuje a zvyšuje odškodnění při újmách na zdraví, které se projevuje i v povinném ručení. “Zejména často jezdící klient by vždy měl zvolit vyšší limity plnění. Stokoruna či dvě ročně navíc za jistotu určitě není moc,” zdůrazňuje ředitel pojištění motorových vozidel Kooperativy Václav Runštuk.

Kandidát na senátora za frýdek-Místek MUDr. Martin Adamec.  Foto: Ivan Korč

Primář Martin Adamec: Zlepšeme vzduch a prodlužme si život

Plicní lékař MUDr. Martin Adamec působil čtyři roky v zastupitelstvu Frýdku-Místku. Nyní kandiduje za hnutí Naše Město FM do Senátu a také znovu do městského zastupitelstva.

Lídr Našeho Města Marek Šimoňák. Foto: Ivan Korč

Ředitel gymnázia a lídr Našeho Města F-M Marek Šimoňák: Obnovíme důvěru v magistrát

Kandidátku hnutí Naše Město Frýdek-Místek vede do komunálních voleb středoškolský učitel, ředitel gymnázia, historik a cyklista Marek Šimoňák.

  • Pošli námět na článek
  • Pošli video
  • Pošli fotogalerii
  • Vložit akci

Naše Frýdecko Místecko

  • Kalendář akcí
  • Infoservis
FM 6/2017

Archiv tištěného vydání

  • FM 6/2017
  • FM 1-2/2017
  • FM 12_2015
  • FM 11_2015
  • archiv       

Regionální redakce

  • Praha - centrum
  • Praha 3
  • Praha 4
  • Praha 5
  • Praha 6
  • Praha 7
  • Praha 8
  • Praha 9
  • Praha 10
  • O nás
  • Kontakty
  • Zprávy
Český domov.cz
  GoPay.cz