Kdy nás tedy ve Frýdku-Místku přestanou obtěžovat projíždějící desetitisíce aut a kamionů? Světe div se, ale možná již v roce 2012. V současné době se začíná s procesem vyvlastňování. Pokud vše půjde dobře, na přelomu roku by měly být otázky pozemků vyřešeny. Ať už je vlastníci prodat chtějí či nikoliv, vyjde to nastejno. Proti výkupu je asi třicet majitelů, kteří díky zákonu o vyvlastnění nemají šanci výstavbu blokovat.Také práce na dokumentaci pro stavební povolení jsou hotové. Ministerstvo dopravy jej vydá, jakmile budou vyřízeny majetkoprávní záležitosti. A jak řekl náměstek primátorky Michal Pobucký pro Právo: Příští rok by se opravdu obchvat měl začít stavět."
Výstavbu obchvatu se snaží zabránit občanské sdružení Beskydčan. Podalo dokonce žalobu, se kterou hodlalo zrušit územní rozhodnutí stavby. Situace ale dopadla tak, že soudkyně zrušila odkladný účinek stavby a tím pádem může příprava na stavbu obchvatu vesele pokračovat. Podle kalkulací by měl vyjít na zhruba 3,5 miliardy korun.
O obchvat město usiluje už mnoho let. Jeho trasa byla schválena v roce 1996, stavba se však neustále z různých důvodů oddalovala, například kvůli opakovaným odvoláním ekologů.
Nyní Frýdkem-Místkem projíždí přes 40 tisíc vozidel denně, včetně tisíců kamiónů. Doprava ve městě se velmi zkomplikovala od 1. listopadu, kdy na průtahu začala oprava mostu přes řeku Ostravici, kvůli čemuž je doprava ze čtyř pruhů svedena pouze do dvou.