Nová betonová lávka je sto metrů dlouhá, tři metry široká a jako jediná lávka přes řeku má osvětlení v zábradlí. Jedinečná je také svou konstrukcí. Hlavním nosným prvkem lávky je tzv. předpjatý pás. Ten je tvořen nosnými ocelovými lany ukotvenými do opěr na obou březích řeky a tenkými betonovými segmenty, které tvoří mostovku. „Pro tento typ lávek jsou přirozené průvěsy jednotlivých polí mostovky, ale také kmitání. Uživatelé lávky tedy mohou při přechodu nebo zastavení na konstrukci registrovat velmi mírné „houpání" nebo chvění. Přednostmi tohoto typu konstrukce je rychlost výstavby a šetrnost k životnímu prostředí. Přemostění je totiž možné bez zásahu do toku řeky. Konstrukce tohoto typu jsou rozšířeny zejména v USA, Německu a Japonsku. Statutární město Frýdek-Místek se tak zařadilo mezi několik málo měst v ČR, kde byly lávky tohoto typu realizovány," řekl náměstek primátora Miroslav Dokoupil.
„Lávka je součástí investiční akce Napojení nového autobusového nádraží a nádraží Českých drah na systém cyklostezek, přičemž od nové lávky byla také dobudována cyklostezka k bývalému houpacímu mostu. Tato nová část cyklostezky vedoucí po frýdecké straně břehu řeky Ostravice významně odlehčí místeckému břehu v centrálním parku, kde zvláště v letním období byla stávající cyklostezka s chodníkem značně vytížena a velké množství cyklistů i chodců zde občas vytvářelo nepřehlednou situaci," upřesnil náměstek primátora Petr Cvik, který má ve své gesci dopravu.
Celkové náklady na investiční akci „Napojení nového autobusového nádraží a nádraží Českých drah na systém cyklostezek" přesáhly 18 milionů korun (včetně DPH), což je ale o zhruba 10 milionů méně, než předpokládala projektová dokumentace. V době ekonomické krize totiž větších veřejných zakázek ubývá a mezi stavebními firmami je o ně velký zájem, což souvisí s nabízenou cenou za zhotovení zakázky. Na investiční akci „Napojení nového autobusového nádraží a nádraží Českých drah na systém cyklostezek" získalo město také téměř 7 milionů korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury.