Automobilka Hyundai představila novinářům HED. Toto autíčko bude hlavní hvězdou stánku Hyundai na autosalonu v Ženevě. Jde o nástupce vozu SUV Tucson v segmentu C a bude se vyrábět v sesterském závodě Kia Motors Slovakia v Žilině. Na akci se sjelo na osmdesát novinářů z celé Evropy. Podívali se také na ekologickou verzi vozu Hyundai i30 ISG, která se bude vyrábět v Nošovicích, a třídveřový model Hyundai i20 z Indie.
„Chceme vytvořit takové auto, které přitáhne lidi emocemi, auto sochařsky propracované. Auto si hraje s konvexními a konkávními plochami, vypouklými a vydutými, takže je tam určitá hra světel a stínů,“ řekl novinářům šéfkonstruktér Technického centra Hyundai v Rüsselheimu Thomas Bürkle, v jehož vývojovém týmu je i jedna Češka, která se zabývá barevností vybavení.
Auto bylo podle Bürkleho kompletně vyprojektováno v Evropě. Hyundai podle něj tímto konceptem opouští tu řadu SUV, které se tvářily jako džípy nebo sporťáky. „Tímto autem se přechází spíše na městskou variantu. Auto, se kterým se dá jet na návštěvu, na party, do divadla, na lyže, má více účelu a netváří se jen jako nějaký brutální offroadový džíp," dodal.
Podle mluvčího automobilky Petra Vaňka je HED 6, jehož délka dosahuje 4,4 metru a šířka dva metry, po všech stránkách nové auto - od motoru, přes zpracování, až po barvu, která byla speciálně vyvinutá na tento typ. „Je motoricky lepší než Tucson, má pokročilejší konstrukci podvozku, lepší materiály uvnitř, dělá se zásadně v kůži, kdežto Tucson je v plastech a s textilií na sedačkách," poznamenal Vaněk s tím, že sériová výroba nástupce Tucsonu by měla být zahájena v roce 2010.
Hyundai odveze na březnový autosalon do Ženevy také auto i30 v ekologické verzi ISG a třídveřový model i20. Ekologická verze i30 podle Vaňka automaticky vypíná chod motoru při stání, například na křižovatkách nebo v kolonách. Ekologická řada Hyundai má označení Blue, snížení emisí CO2 je u této verze sedm procent. Třídveřová verze i20 pak podle Vaňka nebude konkurovat současné pětidveřové, protože má odlišnou klientelu.