Město Frýdlant nad Ostravicí podalo v listopadu 2010 jako garant za všechny obce, kterými cyklotrasa prochází, žádost o dotaci na Regionální radu regionu soudržnosti Moravskoslezsko v rámci výzvy Cyklistické stezky. Celkový rozpočet na tento projekt činil 22,2 mil. Kč, z toho dotace EU cca 16,6 mil. Kč. „Náš plán rozhodnutím MS kraje má nyní zelenou. Ostatní náklady s vybudováním této trasy ve výši 5,6 mil. korun uhradí obce z vlastních zdrojů. Půjde o úsek z Bašky přes Pržno, Frýdlant nad Ostravicí na Ostravici s napojením na Čeladnou. Naváže na vybudovanou část ve Frýdku-Místku a rozestavěný úsek z Vratimova do Sviadnova, který byl evropskými penězi podpořen už vloni. Tedy v blízké budoucnosti bude možné dojet z Ostravy až k nám do Beskyd a to je dobrá zpráva,“ říká starostka Frýdlantu Helena Pešatová.
Přípravná fáze projektu cyklostezky z Bašky do Ostravice začala v roce 2007, kdy byla zpracována studie pro 22 km dlouhou trasu. V průběhu zpracování došlo mnohokrát k jejím úpravám. Zejména z důvodu neprůchodnosti přes některé pozemky byla nakonec cyklotrasa zkrácena na 12,7 km, z toho činí cyklostezka, nově budovaná nebo rekonstruovaná část 7,3 km a zbytek, tj. 5,4 km povede po stávajících komunikacích bez stavebních úprav. Ke zkrácení trasy došlo v obci Baška ( směrem od Frýdku – Místku ) a v obci Ostravice (byla vypuštěna větev na Mazák). Úplně musela být vyřazena trasa v obci Čeladná a Pstruží. Konečná trasa v současné době tedy začíná v Bašce – Hodoňovicích, prochází podél řeky Ostravice celým Pržnem a dále kombinovaně podél řeky i po místních komunikacích Frýdlantem n.O. Ve Frýdlantě n.O. se na Nové Dědině větví. Jedna větev přechází přes lávku na Nové Dědině do Nové Vsi a pak až na Ostravici s ukončením za autobusovým nádražím. Druhá větev na Nové Dědině prochází pod silnicí I/56, dále podél Čeladenky a končí v chatové osadě u Čeladenky. V budoucnu se počítá s možností pokračování přerušené trasy na Čeladnou a Pstruží.
„Nyní bude probíhat soutěž na zhotovitele stavby a činnost technického dozoru, abychom s výstavbou cyklostezky mohli začít co nejdříve. Mělo by se tak stát letos v listopadu stavba pak potrvá 22 měsíců, tedy do srpna 2013,“ říká starostka Frýdlantu nad Ostravicí a dodává: „Cyklistická doprava je krajským tématem. Vyspělé země Evropy jako Rakousko, Německo, ale i třeba Nizozemsko nám v tomto mohou být příkladem. Projekt Beskydské cyklostezky nabízí řadu možností k rozvoji, například agroturistiky, ale i dalších navazujících aktivit. Věřím, že se nám ji podaří zdárně dokončit.“