Eva Kučerová-Landsbergrová (nar. 1947 ve Frýdku-Místku) vystudovala Střední uměleckoprůmyslovou školu v Uherském Hradišti a věnovala se léta grafickému designu, kresbě, malbě, fotografii a smaltu. Jubilejní výstava, pořádaná v rámci 7. trienále smaltu v Muzeu Beskyd ve Frýdku-Místku od 14. června do 2. září je však zaměřena na její soustavnou pětadvacetiletou práci a využití industriálního smaltu v umělecké tvorbě. Ve výstavních prostorách Muzea Beskyd ve Frýdku-Místku představí přes stovku prací. Artefakty zahrnou většinu významných cyklů, které vytvořila od konce 80. let minulého století, odkdy se soustavně této náročné technice věnuje. Ve své tvorbě prezentuje jen malou skupina autorů, kteří zdůrazňují emoční a významové poselství smaltu a staví jej do roviny klasické malby, proti zastáncům jeho užité a dekorativní funkce.
Námětově představí několik rovin ve kterých se pohybuje. Na začátku své tvorby se soustředila na především filozoficky orientovanou tvorbou vycházející formálně z figurativních prvků v cyklech Poutníci, Potopa, Zahrada Getsemanská a dalších. Obsahově reaguje na biblické motivy, existencionální problémy člověka, často spojované s historií í vlastní rodiny. V některých případech se objevují i kritické reflexe současného světa, například v cyklu šaškových motivů Obchvat kolem mé hlavy, Patníci, reagujících na aktuální problémy kolem obchvatu města. V této etapě tvorby využívá hlavně malířský přístup, často maluje přímo prsty.
Její bezprostřední vztah k přírodě, která začíná za jejím bytem, poznává ji na vycházkách, na zahradě, při cestách zimní krajinou, jako vášnivá lyžařka, se projevuje v další vrstvě tvorby inspirované odrazy těchto reálií ve smaltu. Motivy přetavuje do stylizovaného poselství obecné krajinné nálady s odrazem reálných kontur ( Zrcadlení, Zimy) nebo v symbolice detailů, spadlého listí v kalužích nebo zmrzlém sněhu (Chodím a sním, Chodníky v noci ad.) Zde se setkáme se střídmou barevností, převažují šedi a transparentní smalt s použitím specifické techniky probrušování. V poslední tvorbě, charakteristický je cyklus Mezi nebem a zemí, mezi dnem a nocí nebo cykly ovlivněné mořem se dobírá znovu k výraznější barevnosti, jakési slavností reflexi světa výsostně subjektivní, kde spojuje osobní prožitek s prožitkem kosmické univerziality.
Její tvorba je od roku 1996 těsně spojena s výtvarnou skupinou Email Art, člena UVU Praha a její aktivitou při realizaci Mezinárodních sympozií Frýdlantský umělecký smalt od roku 1999 a neposlední řadě činností Výtvarné dílny uměleckého smaltu ve Frýdlantu nad Ostravicí.
Od roku 2004 se pravidelně účastní evropských sympozií smaltu v Erfurtu v Německu a podílí se zde na spolupráci skupiny výtvarníků z Anglie, Francie, Holandska a Německa. Pravidelně se účastnila na mezinárodních sympoziích smaltu a mezinárodních výstavách a je také zastoupena v zahraničních sbírkách. Je zařazena v prestižním mezinárodního archivu současného smaltu The International Vitreous Enamel Archive UWE-University of the West of England, Bristol, England.
V současné době patří mezi umělecké špičky evropského industriálního uměleckého smaltu. (Karel Bogar)