„Tentokrát to bude návrat na hlavní pódium, jak se na kapelu této velikosti sluší. Fanoušci budou mít dostatek prostoru pro případný tanec na jejich zběsilou hudbu,“ přislíbila ředitelka a dramaturgyně festivalu Zlata Holušová,. Asian Dub Foundation kombinují do výbušné směsi elektroniku s tvrdými ragga-junglovými rytmy, dubové basy, kytary inspirované sitárem a tradiční zvuky z hudebních sbírek svých rodičů – jak uvádějí na webu. To vše je prošpikované rychlým rapem a politickými texty. S Asian Dub Foundation si během jejich kariéry zahráli Radiohead, Rage Against The Machine nebo Beastie Boys. Mezi jejich fanoušky patří mimo jiné irská zpěvačka Sinéad O´Connor a Iggy Pop, který si s Eugenem Hützem z Gogol Bordello zazpíval i na jejich posledním zdařilém albu Punkera. Tuto desku také představí v Ostravě. Naposledy hráli ve zcela vyprodaném klubu Roxy v Praze v listopadu 2008.
Festival Colours of Ostrava proběhne od 9. do 12. července v zeleném centru Ostravy a představí více než 100 zahraničních a domácích kapel. Prvními oznámenými kapelami jsou: britský skladatel Michael Nyman, který proslul především hudbou k oskarovému filmu Piano a mnoha snímkům režiséra Petera Greenawaye, americký funkový saxofonista, zpěvák a showman Maceo Parker, který festival uzavře, Sean Kuti s kapelou Egypt 80 z Nigérie, syn ikony africké hudby a vynálezce afrobeatu Fela Kutiho, a kolumbijská formace LA 33, která hraje divokou urban salsu. O LA 33 časopis Songlines prohlásil, že jde o nejlepší party kapelu světa. Z českých kapel jsou zatím v programu například Tata Bojs, David Koller, Dub-o-net, Švihadlo, Věra Špinarová, Monika Načeva, Michal Pavlíček, DJ Five, Boo, Mňága a Žďorp či Vypsaná Fixa. Nebude chybět ani řada doprovodných programů: divadelní představení, areál dětský svět, kinokavárna, DJs, workshopy či diskuse. Čtyřdenní vstupenky jsou k dostání v síti Ticketpro do 31. března za cenu 760 Kč, od 1. do 30. dubna za 860 Kč.
Asian Dub Foundation – když v pákistánském Pandžábu sklidí své vyhlášené konopí (bhang), následují dožínky a divoký tanec bhangra, jejíž ostrý rytmus udává buben dhol. Potomci asiatských přistěhovalců na počátku 90. let v Londýně bhangru spojili s taneční scénou, punkem, reggae, jungle, dubem, hiphopem a extrémně radikálními politickými názory. Pandžábský rodák Aki Nawaz (šéf Fun-Da-Mental) asijskému undergroundu, jak se mu začalo říkat, poskytl důležitou platformu založením vydavatelství Nation Records. Své první nahrávky tu vydali Transglobal Underground, Natacha Atlas a také Asian Dub Foundation – parta rebelských zběsilců od samého začátku deklarující, že v umění by se měla odrážet realita současného světa. Sami sebe nazvali MIDI Warriors a tam, kde jiní brzdili, Asian Dub Foundation šlapali na plyn – Chandrasonic například hrával na kytaru nožem. Při jejich strhujících koncertech, co se blíží k taneční apokalypse, máte pocit, že se po vás přechází bengálský slon. Skladby neúnosně poháněné bubnem dhol duní i proto, že Dr. Das rád vždycky tvrdil: „Mým oblíbeným indickým nástrojem je baskytara.“
Už od prvního alba „Facts and Fictions“ (1995) si kapela na svou stranu získala odborníky i ohromné zástupy fanoušků. Za „Rafi’s Revenge“ (1998) byli Asian Dub Foundation nominováni na Mercury Prize, ovšem největší pozornost na sebe strhli fantastickými deskami „Community Music“ (2000) a „Enemy of the Enemy“ (2003). Neustále svou hudbu zdokonalují. Sestava Asian Dub Foundation se sice často mění, sveřepá údernost zůstává. Stadiony a kluby dokáží proměnit v kůlničku na dříví, patří mezi světově nejúspěšnější skupiny, ostří jejich politických proklamací a nesmiřitelnému postoji k fašismu, imigraci, válkám v Iránu a na Balkáně, a rasismu to ale neubralo. DJ Pandit G dokonce odmítl převzít Řád britského impéria: „Jedná se o nedemokratický symbol a dědictví Britské říše.“